آپدیت جدید الگوریتم گوگل

آپدیت جدید الگوریتم گوگل

آپدیت جدید الگوریتم گوگل در تاریخ ۱۰ مرداد ۹۷، گوگل اعلام کرد که یک به روزرسانی مهم در الگوریتم رتبه بندی نتایجش ایجاد کرده است. این آپدیت جدید باعث تغییر جایگاه بسیاری از سایت ها در کلمات گوناگون شده است و باعث نگرانی زیادی برای مدیران وب سایت ها و متخصصین سئو شده است.

گوگل هیچ اطلاعات دقیق تری در مورد تاثیر این آپدیت و فاکتورهایی که ارزش آنها بیشتر یا کمتر شده است اعلام نکرده و در یک جمله کلی این به روزرسانی را از طریق بلاگ و شبکه های اجتماعی خود به اطلاع عموم رسانده است.

آپدیت هسته الگوریتم دقیقا چیست؟

گوگل هر ساله صدها بار الگوریتم خود را به روزرسانی میکند و به صورت مستمر تلاش میکند تا رتبه بندی نتایج را بهینه تر کند. بسیاری از این به روزرسانی ها با نام هایی مانند پنگوئن، کبوتر، پاندا، مرغ مگس خوار و … شناخته میشوند که هرکدام بر حوزه ای خاص تمرکز دارند.

به عنوان مثال الگوریتم پنگوئن با هدف بررسی صحت لینک سازی سایت ها و شناسایی اسپمرها در این حوزه معرفی شده است و وظیفه پاندا شناسایی محتوای تکراری و جریمه سایت هایی است که در این زمینه فعالیت میکنند.

آپدیت اصلی گوگل به معنی ایجاد تغییراتی اساسی در الگوریتم رتبه بندی گوگل و فاکتورهای موثر بر آن است. نزدیک به ۲۰۰ فاکتور مختلف برای تعیین جایگاه یک سایت مورد بررسی قرار میگیرند که بسیاری از آنها در بخش آموزش سئو اینکدیزاین مورد بررسی قرار گرفته است. آپدیت هسته احتمالا به این معنی است که ارزش و اثرگذاری این فاکتورها دچار تغییراتی اساسی شده است. لحظه ای فکر کنید که گوگل از بین این ۲۰۰ فاکتور اصلی، ۲۰ مورد آنها را مورد توجه بیشتری قرار می دهد و شاید حتی ۱۰ تای آنها دیگر بر رتبه بندی نتایج تاثیرگذار نباشند. در چنین شرایطی احتمالات زیادی میتوان متصور شد که عملا کار آنالیز و تصمیم گیری را برای ما سخت میکند.

متخصصین سئو انتظار دارند گوگل اطلاعات دقیق تری در مورد تغییرات الگوریتم خود به آنها اعلام کند. مثلا متن ساختگی زیر میتوانست یک اطلاع رسانی منطقی و کاربردی باشد:

در آپدیت جدید گوگل ارزش و تاثیر تگ h1 نسبت به گذشته ۲ درصد افزایش داشته و سایت هایی که از https استفاده میکنند ۱۸ درصد شانس بهبود جایگاه خواهند اشت. حضور کلمه کلیدی در عنوان صفحه تاثیر خود را به اندازه ۹ درصد از دست داده است. در این الگوریتم رفتار کاربران فقط برای کسانی که به حساب کاربری خود وارد شده باشند بررسی میشود و رفتار کاربران ناشناس توسط الگوریتم رنک برین بررسی نمیشوند.

رفتار کاربران بیشتر از همیشه تاثیرگذار خواهد بود

تغییرات الگوریتم های گوگل در سال های اخیر همواره در یک مسیر مشخص بوده است؛ افزایش رضایت کاربران. از نظر گوگل افرادی که در حال جستجو هستند بهترین داور برای سنجش عملکرد یک الگوریتم جدید هستند.

گوگل الگوریتم های پیچیده ای برای سنجش رضایت کاربران از نتایج جستجو و رتبه بندی سایت ها دارد که به این موتور جستجو کمک میکند تا از بهبود عملکرد الگوریتم های خود مطمئن شود.

به احتمال زیاد طی چند ماه گذشته گوگل الگوریتم های متنوعی را تست کرده و تاثیر فاکتورهای گوناگون بر نتایج جستجو را بالا و پایین کرده است. این الگوریتم ها را برای تعداد مشخصی از جستجوها به کاربران نمایش داده و رفتار آنها در قبال تغییرات را آنالیز کرده است. در مقاله ای دیگر در مورد تاثیر رفتار کاربران بر نتایج جستجو صحبت کرده ایم.

نظرات مشتریان

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

جزئیات مطلب

تاریخ انتشار:
۹۷,۰۶,۱۸
برچسب ها

تبلیغات

یو پی اس و استابیلایزر

یو پی اس و استابیلایزر

تبلیغات

اجاره باغ عروسی

اجاره باغ عروسی

مطالب مرتبط

Top