۱۰ استراتژی هشتگ اینستاگرام
۱۰ استراتژی هشتگ اینستاگرام

۱۰ استراتژی هشتگ اینستاگرام : امروزه یکی از کانال‌های مهم دیجیتال مارکتینگ برای افزایش ترافیک سایت استفاده از بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی است. قطعا اینستاگرام یکی از مهمترین این شبکه‌هاست که جایگاه ویژه‌ای در بین ایرانیان دارد. اما استفاده از هشتگ اینستاگرام یکی از مهم‌ترین نکات بازاریابی در این شبکه است که کمتر به شکل اصولی به آن پرداخته می‌شود. در این مقاله شما را با ۱۰ استراتژی هشتگ اینستاگرام برای افزایش نرخ انگیجمنت یا تعامل کاربران آشنا خواهیم کرد.

۱. به تحقیق‌های خودتان توجه داشته باشید

تحقیق در مورد هشتگ‌ها بسیار پر اهمیت می باشد. هر چقدر هشتگ‌های شما هدفمندتر و مناسب تر با توجه به موضوع کاری شما انتخاب شوند شانس دستیابی به مخاطبین هدفی که با محتوای پست شما تعامل برقرار کنند نیز افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به اهداف شما انواع مختلفی از تحقیق برای یافتن بهترین هشتگ ممکن در اینستاگرام وجود دارد.

تحقیق درمورد موضوعات مرتبط بهترین قدمی است که می‌توان با آن شروع به تحقیق درمورد روش‌هایی کرد که به خط کسب‌ و کاری شما مرتبط است (کلمات کلیدی که اخیراً استفاده کرده‌اید بهترین گام برای شروع  تحقیق هشتگ می‌باشد). در اپ اینستاگرام روی آیکون ذره‌ بین کلیک کنید و سپس تگ‌ها را از منوی کشویی انتخاب کرده و هشتگ خودتان را در نوار جستجوی اینستاگرام وارد کنید.

به جای اینکه هشتگ‌های تصادفی را در انتهای پست‌های اینستاگرام خودتان قرار دهید رویکردی هدفمندتر اتخاذ کنید تا میزان فالووینگ خود را افزایش دهید. به دنبال این باشید که مخاطبین شما اخیراً از چه هشتگ‌هایی استفاده کرده‌اند و آن‌ها را در پست‌هایشان قرار داده‌اند (مطمئن باشید که تنها از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مرتبط‌اند و شامل کلمات کلیدی‌ای می‌باشند که کاربران در نوع کسب‌وکاری شما به دنبال آن‌ها می‌باشند)

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن هشتگ این است که تاثیرگذاران و کسب‌وکارها را فالو کنید تا مخاطبین هدف شما را یافته و ببینید که آن‌ها از چه هشتگ هایی استفاده می‌کنند.  به احتمال زیاد می‌توانید چند هشتگ جدید را به انبار خود اضافه کنید.

۲. هنر استفاده از هشتگ‌های اینستاگرام

تحقیقات زیادی در مورد تعداد هشتگ‌هایی که باید در هر پست به منظور افزایش تعامل و ارتباط با کاربران استفاده کرد وجود دارد. بسته به اینکه شما به کدام مقاله اعتماد کرده‌اید تعداد هشتگ‌ها از ۵ تا ۳۰ درنظر گرفته شده است. بعضی از بازاریابان فصلی قسم می‌خورند  که از حداکثر تعداد هشتگ، یعنی۳۰ تا در هر پست استفاده می‌کنند، اما تحلیل ترکمیون دریافته است که استفاده از یازده هشتگ در هر پست برای افزایش تعامل در اینستاگرام عددی بهینه است. حقیقت این است که کلید موفقیت در هشتگ اینستاگرام در استفاده استراتژیک از آن‌ها نهفته است، چه شما تصمیم بگیرید سه هشتگ استفاده کنید چه سی هشتگ.

هشتگ‌های روزانه راهی برای تعامل روزانه با مخاطبین شما را فراهم می‌آورد و آن‌ها را به طور منظم با محتوایتان متعامل کرده و در مدت زمان ارتباط خود را با آن‌ها حفظ می‌کند.

۱۰ استراتژی هشتگ اینستاگرام

۳. چگونه هشتگ‌ها پنهان می شوند

برای این که خوانندگان تنها به کپشن شما توجه داشته باشند بهتر است هشتگ‌های اینستاگرام خودتان را کم‌ اهمیت‌تر جلوه دهید، چراکه تگ‌هایی که در پست قرار می‌گیرند اغلب یا به هم ریخته‌اند یا اسپم هستند و یا در مکان درستی قرار نگرفته‌اند. شما می‌توانید با استفاده از دو روش هشتگ‌های خودتان را پنهان کنید :

در کپشن‌ها

بعد از اینکه کپشن‌تان را با یک نقطه تمام کردید روی return کلیک کنید (اطمینان حاصل کنید که بعد از نقطه اسپیسی زده نشده باشد)

نشانه‌گذاری کنید (با یک نقطه، خط‌تیره یا دایره) سپس دوباره روی return کلیک کنید و این کار را ۴ بار تکرار کنید.

هشتگ‌ هایتان را بعد از خط آخر وارد کنید. این درست کار می‌کند چرا که اینستاگرام بعد از سه خط، کپشن‌ها را مخفی می‌کند و هشتگ‌های شما تا زمانیکه فالوورهایتان روی گزینهmore  و یا خواندن کامنت‌ها در پستتان کلیک نکرده‌اند قابل مشاهده نخواهند بود.

در کامنت‌ها

مثل همیشه محتوایتان را پست کنید و اطمینان حاصل کنید که هشتگ‌ها را خارج از پستتان به کار برده باشید.

زمانیکه پستتان را منتشر کردید روی آیکون نظرات کلیک کنید تا بتوانید نظرتان را ثبت کنید.

هشتگتان را در جعبه «add a comment» وارد کنید و سپس روی گزینه پست کلیک کنید. بعد از اینکه پست شما نظراتی را دریافت کرد هشتگ‌هایتان قابل مشاهده نخواهند بود مگر اینکه کاربران روی دکمه «view all comments» کلیک کنند.

۴. هشتگ‌ها را در استوری‌ اینستاگرام قرار دهید

استوری اینستاگرام

افزودن هشتگ به استوری‌های اینستاگرام به صورت یک متن، یک استیکر و یا تگ لوکیشن باعث می‌شود که محتوای شما توسط مخاطبین جدیدی دیده شود.

قرار دادن هشتگ‌ها در تصاویر یا ویدیوهای استوری اینستاگرام‌تان تضمین نمی‌کند که حتماً هشتگ‌هایتان دیده شود. چرا؟ به این دلیل که این بستگی به کیفیت محتوایی که پست کرده‌اید و سطح تعاملتان دارد.

از تگ‌های جغرافیایی استفاده کنید

تحقیقات نشان دادند پست‌هایی که در آن لوکیشن‌ها تگ شدند نسبت به پست‌هایی که از تگ جغرافیایی در آن‌ها استفاده نشده است، ۷۹% تعامل بیشتری دریافت می‌کنند.

زمانیکه صحبت از استوری‌های اینستاگرام می‌شود تگ‌های لوکیشن نیز همانند هشتگ‌های مرسوم عمل می‌کنند، اما چندین تفاوت درباره آن‌ها وجود دارد :

لوکیشن‌ها را می‌توان با استفاده از استیکر پست کرد (هیچ متنی در آن ممکن نیست) و هر تصویر یا ویدیو تنها می‌تواند دارای یک مکان یا لوکیشن باشد.

 از تگ‌ها به منظور افزایش بازدید خودتان استفاده کنید.

هشتگ‌های اینستاگرام در صورتیکه با خلاقیت جایگذاری شوند می‌توانند به عنوان ابزاری موثر برای افزایش مخاطبینتان با ایجاد تعامل  با فالوورها و دوستان آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

۵. از هشتگ‌ها حرف و جاویژه استفاده کنید

هشتگ‌های اینستاگرام گونه‌های متفاوتی دارند و هر کدام از آن‌ها نیز کاربرد و مخاطب این هدف خاص خود را دارند.

  • هشتگ‌های جاویژه

هشتگ‌های جاویژه برای اتصال برند شما به مخاطبین هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مخاطبینی که دوست دارند با شما تعامل برقرار کنند و به همراه‌تان کسب‌وکاری انجام دهند. این تگ‌های خاص برای برندهای کوچک و متوسط که دوست دارند در دریای رقابت دیده شوند مناسب است.

  • هشتگ‌های برند

این تگ‌ها برای برند شما در اینستاگرام منحصر به فرد به شمار می‌آیند (و یا در هر پلت‌فرم اجتماعی دیگر) و راهی عالی برای ایجاد آگاهی از کسب‌وکار و همچنین راهی برای ایجاد تعامل با فالوورها و همچنین ایجاد تعامل با دیگر کسب‌وکارها می‌باشد.

  • هشتگ‌های رویداد

هشتگ‌های خاص رویداد همانند رویدادهایartbasel)  (#balldrop# برای کمک به ترویج و تحریک شرکت‌کنندگان، بازدیدکنندگان و مشتریان به شرکت در رویدادهای دنیای واقعی، مکان‌های خرید و فروش، جاذبه‌های محلی و در عین حال افزایش تعامل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۶. از هشتگ‌های مجرای موضوعی استفاده کنید

مجراهای برتر که در بالای بخش اکسپلورر قرار گرفتند . از این طریق کاربران می‌توانند دسته‌بندی محتوای متفاوت پست‌ها را جستجو کنند، این مجراهای توصیه شده براساس رفتار کاربر در پلت‌فرم تعیین می‌شود و آن‌ها هشتگ‌های اینستاگرامی مربوط به مجرایی که باز شده است را نمایش می‌دهند،

از آنجا که اینستاگرام نشان دادن این هشتگ‌ها را بسیار مهم می داند مشخص است که اعضای آن نیز از این هشتگ‌ها استفاده کرده و یا آن‌ها را جستجو می‌کنند.

۷. هشتگ‌ها را برای ایجاد گروه استفاده کنید

راهی را بیابید تا از هشتگ‌های فوق جاویژه برای هدف‌گیری و تعامل با یک گروه فعال و متمرکز و یا یک گروه کوچک برای ارتقاء بازدید برند و تعامل آن استفاده کنید و در عین حال گفتگو حول کسب‌وکار خودتان را حفظ کنید.

کسیکه لباس بیرون می‌فروشد یک گروه و جامعه ایجاد کرده و جنبشی را با هشتگ optouside راه انداخته است که مردم را تشویق به یافتن بهترین مکان‌های خارج از خانه می‌کند.

۸. هشتگ‌هایی را در پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید

هشتگ در پروفایل اینستاگرام

از آنجاکه بیو‌های اینستاگرام امکان افزودن یک هایپرلینک استاندارد را می‌دهد، افزودن هشتگ به بیویتان افراد را تشویق می‌کند که مکالماتی را با شما شروع کرده و تجارب خود را درمورد برندتان با شما به اشتراک بگذارند.

هشتگ‌های اینستاگرام اکنون می‌تواند در پروفایل نیز قرار داده شود؛ یک ویژگی که خیلی زیاد در بیو به درد می‌خورد و لینک‌هایی را به فیدهای هشتگ ارائه می‌دهد. انتظار نداشته باشید که بیوتان در نتایج سرچ هشتگ نمایش داده شود.

نکته

پیش از هر کلمه در پروفایلتان یک # قرار دهید و این به صورت اتوماتیک تبدیل به یک لینک قابل کلیک می‌شود که می‌تواند برای همه چیز مورد استفاده قرار بگیرد، همانند اینکه محتوای برند شما بدرخشد و یا گروه اینستاگرامی که در حال ساختن آن هستید تبلیغ شود.

۹. از هشتگ‌های ممنوعه استفاده نکنید

برای اینکه محتوای پلت‌فرم همگام با شرایط قانونی استفاده از آن باشد  اینستاگرام به صورت موقت یا دائمی هشتگ‌های خاص را ممنوع می‌کند تا در نتایج جستجو ظاهر نشوند.

درحالیکه لیست جامعی از هشتگ‌های ممنوعه اینستاگرام وجود ندارد می‌توان گفت اینستاگرام کلمات توهین‌آمیز، خشن، مربوط به مواد مخدر، سلاح  گرم و گروه‌های دشمن، جنایات سازماندهی شده و هشتگ‌های مربوط به تروریسم را پنهان می‌کند.

از کجا متوجه شوید که اشتراک‌های مورد استفاده شما ممنوع شده‌اند

روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید تا به صفحه اکسپلور هدایت شوید

هشتگ مورد نظرتان را در نوار جستجو تایپ کنید

اگر هشتگ در نتایج جستجو ظاهر نشد ممنوع شده است (چه موقت چه دائمی)

توجه: هشتگ‌های ممنوعه ممکن است در نتایج جستجو نیز ظاهر شوند، برای اینکه بفهمید هشتگی ممنوع شده است روی آن کلیک کنید (در صورت ممنوع بودن به یک صفحه خراب هدایت می‌شوید)

۱۰. روی عملکرد هشتگ نظارت داشته باشید

اگر شما دارای یک پروفایل کسب‌وکاری اینستاگرامی هستید می‌توانید ببینید که هشتگ‌های شما چقدر موثر واقع شده‌اند و از داده‌هایی استفاده کنید تا استراتژی‌تان را قوت بخشیده تا بازدید و تعامل بیشتری دریافت کنید.

پیگیر عملکرد هشتگ هر کدام از پست‌هایتان باشید، این به شما کمک می‌کند که بهتر روی استراتژی‌تان تمرکز داشته باشید. برای اینکه به این ویژگی ارزشمند دست پیدا کنید یک پست را باز کنید، سپس روی متن زیر آن «view insights» کلیک کنید، بعد از آن جزئیات کامل را درمورد هر پست مشاهده خواهید کرد؛ از جمله فالوورها، میزان بازدید و ایمپرشن‌ها و اینکه کاربران چگونه پست شما را پیدا کردند.

اگرچه اطلاعات اینستاگرام تنها هفت روز برای پست‌ها و ۱۴ روز برای استوری‌ها باقی می‌ماند، اپ‌های دیگری هستند که داده‌های دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

نبایدهای هشتگ‌ها

از هشتگ‌ها بدون انجام تحقیق استفاده نکنید و آن‌ها را برای تیم خودتان مورد استفاده قرار ندهید.

از استفاده از هشتگ‌های طولانی و پیچیده همانند #thataretoolongorcomplicated پرهیز کنید، چراکه مردم این هشتگ‌ها را به یاد نمی‌سپارند.

هرگز بعد از پستتان هشتگ اضافه نکنید، چراکه هر تغییری که بعد از آن اضافه می‌کنید در سرچ‌ها نشان داده نمی‌شوند.

از کاربرد عبارات هشتگی با حروف کوچک بپرهیزید، در عوض اولین حرف هر کلمه را به منظور خوانایی بزرگ بنویسید.

انتظار نداشته باشید که مردم هشتگ‌های برند اینستاگرام شما را بدون دلیل یا مشوق استفاده کنند.

یادتان نرود که مخاطبین خودتان را از مورد معنی هشتگ و چگونگی کاربرد آن آگاه کنید.

فکر نکنید که هشتگ‌ها کار شما را راه می‌اندازند، به سرعت به نظرات پاسخ دهید و با مخاطبینتان تعامل برقرار کنید.


منبع : adespresso.com

دانلود بهترین افزونه های وردپرس
دانلود بهترین قالب وردپرس
آخرین مطالب