طراحی لوگو چیست؟
طراحی لوگو چیست؟

طراحی لوگو چیست؟ پیش از شروع طراحی یک لوگو ابتدا باید درک درستی از اون داشته باشید و اینکه لوگو طراحی شده شما قراره به بیننده چه حسی رو القا کنه و شما چه کاری باید انجام دهید. لوگو فقط یک علامت نیست ، یک لوگو نشان دهنده نام تجاری کسب و کار از طریق استفاده از شکل ، فونت ، رنگ و یا تصاویر است .

از سال ۲۰۱۴، بسیاری از شرکت ها، محصولات، مارک ها، خدمات، سازمان ها و سایر اشخاص از (علامت، نماد) و یا ترکیبی از علامت و نشان به عنوان یک لوگو استفاده می کنند. یک آرم و لوگو موثر می تواند شامل هر یک از اطلاعات کاری و نام شرکت ها باشد تا اینکه فقط تاکید بر نام بر روی گرافیک و استفاده از یک طراحی منحصر به فرد از طریق استفاده از حروف، رنگ ها و عناصر گرافیکی اضافی باشد.

یک لوگو برای جلب اعتماد مشتریان مفید است و یا به عبارتی شناخت و تحسین یک شرکت یا محصول و این وظیفه مهم ما طراحان لوگو می باشد تا با طراحی آن بتوانیم این کار رو به بهترین شکل ممکن انجام نماییم .

لوگو ها (نماد / آیکون) و یا از نام سازمان (علامت متمایز کننده یا wordmark) تشکیل شده است. به طور معمول و رایج از لوگو برای نام یا نماد تجاری استفاده میکنند .در آخر تعریف خود من از لوگو : لوگو تجسم اجسام و نمایش عقاید و افکار یا به عبارتی بهتر ، تجسم تصویر یک سازمان است .

طراحی لوگو چیست؟

 

دانستن اصول موثر در طراحی لوگو

در این قسمت اصول و قواعدی که در طراحی لوگو باید رعایت کنید رو بهش اشاره می کنیم :

۱. لوگو ساده باشد

طراحی لوگو ساده باعث میشه لوگو مورد نظر ما خیلی زود و آسان به رسمیت شناخته بشه و در ذهن مخاطب قرار بگیره .

۲. لوگو باید به یاد ماندنی باشد

علاوه بر اصل ساده بودن، لوگو باید در عین حفظ سادگی به یاد ماندنی بمونه تا یک لوگو مناسب داشته باشیم .

۳. لوگو باید بی انتها باشد

تاثیر یک لوگو باید بی انتها و پایان ناپذیر باشه . باید ببینیم آیا لوگو ما تا ۱۰ ، ۲۰ یا ۵۰ سال دیگه هم موثر و پایدار هست یا نیست ؟

۴. لوگو باید همه کاره باشد

یک لوگو موثر باید امکان کار با انواع رسانه ها و برنامه های کاربردی رو داشته باشه به همین دلیل لوگو در قالب بردار درست میشه تا مطمئن باشیم که در هر مقیاس و اندازه ای از اون رو میتونیم داشته باشیم . همچنین در طراحی لوگو باید از یک رنگ استفاده کرد .

۵. لوگو باید مناسب باشد

موقعیت یک لوگو بر اساس هدفی که ما داریم باید مناسب انتخاب بشه . به عنوان مثال اگر میخواهیم برای یک فروشگاه اسباب بازی های کودکان لوگو طراحی کنیم باید از فونت و طرح و رنگ های کودکانه مناسب بهره ببریم . در واقع این طرح برای یک شرکت حقوقی مناسب نخواهد بود .

 

موفقیت و شکست دیگران را بدانید…

حال که قواعد طراحی یک لوگو رو آموختید به راحتی میتونید یک لوگوی خوب رو از بد تشخیص بدید و تفاوت آن ها رو بفهمید. سپس باید بدونید چرا اون ها به موفقیت رسیدند و چه چیزی باعث شده تا اون لوگو خوب باشه .

به عنوان مثال به علامت و آرم شرکت نایک Nike توجه کنید . این لوگو در سال ۱۹۷۱ تنها با ۳۵ دلار توسط کارولین دیویدسون ساخته شد ولی هنوز هم این لوگو قوی ، موثر و به یادماندنی است بدون استفاده از رنگ و مقیاس پذیر . واقعا فوق العادست ! ساده و سریع و نشان دهنده بال معروف مجسمه الهه یونانی از پیروزی . نایک برای کسب و کار پوشاک ورزشی مناسب هست .

nike logo

نایک تنها یکی از لوگوهای بسیار بزرگ هست و شما باید برند های مشهور دیگر رو نیز ببینید و راز موفقیت اون رو بفهمید .

لوگوهای نا موفق

شما نیز میتوانید لوگو های ناموفق رو هم ببینید. برخی از لوگو ها ذهنیت طراح رو مجسم میکنن در حالی که اون ذهنیت همیشگی و برای همه نیست و یا بعضی از آنها یک طراحی وسیع بد رو دارند.

دسته بندی : طراحی لوگو, وبلاگ
دانلود بهترین افزونه های وردپرس
دانلود بهترین قالب وردپرس
آخرین مطالب